رئیس دانشگاه تفرش:

دانشگاه تفرش در راستای رسیدن به مرجعیت و دیپلماسی علمی گام های بلندی برداشته است

۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵ کد : ۶۷۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۰۰
رئیس دانشگاه تفرش گفت: این دانشگاه در راستای رسیدن به مرجعیت و دیپلماسی علمی گام های بلندی برداشته است.
دانشگاه تفرش در راستای رسیدن به مرجعیت و دیپلماسی علمی گام های بلندی برداشته است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش بر اهمیت پژوهش های موثر در راستای رسیدن به مرجعیت علمی تاکید نمود و افزود: توجه به تحقیقات بنیادی در کنار تحقیقات کاربردی امری ضروری است.

وی افزود: در عرصه پژوهش، کشف مجهول و خلق مفهوم با استفاده از مدل سازی های تحلیلی و شبیه سازی های رایانه ای در کنار اندازه گیری های تجربی و آزمایشگاهی عامل اصلی ارتباط دانشجویان و اساتید با صنعت می گردد که این ارتباط با چاپ و انتشار نتیجه تحقیقات در مجلات معتبر و پر بازدید علمی ، قابل ارائه به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و صنایع می باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: در دین مبین اسلام تاکید فراوان به مساله علم شده، به طوری که مسئله علم اندوزی و نشر آن از جایگاه ممتازی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام  دکتر " ابراهیم باقرزاده" با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص این نکته که محیط دانشگاه باید محیط علم طلبی باشد افزود: روحیه علم پژوهی و توجه به علم و پژوهش علاوه بر اساتید در نهاد دانشجویان نیز باید تقویت گردد .

وی استادان و پژوهشگران را مجاهدان خط مقدم علم برشمرد و ادامه داد: با مجاهدت و تلاش علمی، ضمن ارتقاء رتبه های علمی دانشگاه، در مسیر کسب علم و فناوری گام برداشته و به رسالت خود عمل خواهیم نمود.

سرپرست حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه نیز در این آیین  گفت در طول یکسال گذشته ۱۲۲ مقاله توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش چاپ گردیده است که ۲۲ درصد از این مقالات در چارک اول قرار گرفته است.

دکتر "محمد علی مهرپویا" مجموع قراردادهای صنعتی از دی ماه ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۱ را ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال عنوان نمود و اضافه کرد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۲ درصدی داشته است.

وی ارتقا، تعمیر و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاه های موجود،  اخذ گواهی های تخصصی شاعا در هشتمین و نهمین دوره  کارگاه های شبکه آزمایشگاه های علمی ایران، اخذ گواهی تخصصی HSE در دومین کارگاه استقرار سلامت، ایمنی و محیط زیست، اخذ تمدید مجوز فعالیت مرکز رشد دانشگاه، افزایش مبلغ تسهیلات پرداختی به واحدهای فناور به میزان ۵۰ درصد، پذیرش ۱۲ واحد فناور جدید،  کسب عنوان ایده برتر استان توسط شرکت نرگس گل از واحدهای مستقر در مرکز رشد در هفته پژوهش استان مرکزی وانتخاب عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده واحد فناور مستقر در مرکز رشد به عنوان فناور برتر استان و فناور برگزیده کشور در سال ۱۴۰۱ را از مهمترین دستاوردهای حوزه پژوهش عنوان نمودند.

 سخنرانی دکتر عظیمی مدیر تحقیق و توسعه شرکت ماشین سازی اراک، سخنرانی دکتر فریبرز محمدی تهرانی استاد دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و تقدیر از برگزیدگان در حوزه های پژوهشگران برتر در حوزه فنی و مهندسی، برگزیدگان در حوزه فناوری و نوآوری، مدیر پژوهشی شایسته تقدیر، استاد مدعو برتر پژوهشی و پژوهشگر برتر آزاد استانی، کارشناس اجرائی برتر پژوهشی، دانشجوی برتر پژوهشی، و اساتید دارای مقاله های علمی برتر  از دیگر برنامه های آیین تجلیل ازپژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش بود.

  

 جهت مشاهده اسامی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش در سال ۱۴۰۱ کلیک نمایید

 

آخرین ویرایش۰۵ دی ۱۴۰۱

( ۱ )

نظر شما :