چهار مقاله عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه تفرش در سال ۲۰۲۱ در مجلات منتخب فدراسیون سرآمدان علمی کشور به چاپ رسید

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۴ کد : ۶۱۹۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۹۶
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تفرش از قرار گرفتن چهار مقاله دکتر سهیل واشقانی فراهانی عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه تفرش در سال ۲۰۲۱ در لیست مجلات منتخب فدراسیون سرآمدان علمی کشور خبر داد.
چهار مقاله عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه تفرش در سال ۲۰۲۱ در مجلات منتخب فدراسیون سرآمدان علمی کشور به چاپ رسید

دکتر " اسماعیل نظری" در گفتگو با روابط عمومی افزود: فدراسیون سرآمدان علمی ایران در سال ۱۳۹۴ با هدف حمایت از پژوهشگران کشور و تحت نظارت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.


وی ادامه داد: تعداد نشریات منتخب این فدراسیون ۱۱۳ نشریه است که در چهار دسته الف، ب، ج و د طبقه بندی می شوند.


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تفرش تصریح کرد: انتشار چهار مقاله عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه تفرش در مجلات The Astrophysical Journal و Monthly Notices of the Royal Astronomical Society نشان دهنده کیفیت دانشگاه تفرش در امر پژوهش می باشد. 


در ادامه مدیر گروه فیزیک دانشگاه تفرش نیز از چاپ ۱۷ مقاله ISI و سه مقاله علمی پژوهشی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ توسط اعضای هیأت علمی گروه فیزیک این دانشگاه خبر داد.


دکتر "سهیل واشقانی فراهانی" گفت: از این ۱۷ مقاله ISI  تعداد ۱۱ مقاله  در چارک اول Q1 به چاپ رسیده است.


وی با بیان این که یکی از شاخصه های ارزشیابی پژوهشی دانشگاه ها نسبت مقالات چاپ شده در چارک اول به کل مقالات چاپ شده است، افزود: اگر تعداد ۱۱ مقاله Q1  را به کل مقالات چاپ شده در نظر بگیریم این نسبت ۵۵ درصد می شود و اگر تعداد مقالات Q1 را به تعداد  مقالات چاپ شده ISI در نظر بگیریم، این نسبت ۶۵ درصد می شود که آمار بسیار خوبی  برای گروه های آموزشی در سطح کشور و جهان است.


مدیر گروه فیزیک دانشگاه تفرش برگزاری مدرسه تابستانی بین المللی نجوم، نگارش یک فصل در کتاب انتشارات بین المللی اشپرینگر نیچر و انجام طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی در راستای تحقیقات بین رشته ای  در کنار فعالیت های آموزشی اعضای هیأت علمی را از مهمترین دستاوردها و افتخارات این گروه در سال ۲۰۲۱ عنوان نمود.


دکتر واشقانی تصریح کرد: در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پایان نامه دانشجویان فیزیک دانشگاه تفرش علاوه بر  تمرکز روی موضوعات فیزیک به مسائل مشترک بین رشته ای نیز پرداخته است. در راستای انجام پایان نامه های  بین  رشته ای، پژوهش بر روی مسائل مشترک بین رشته فیزیک و رشته های نقشه برداری، پزشکی و برق الکترونیک صورت پذیرفته است.

آخرین ویرایش۱۹ آبان ۱۴۰۰

( ۴ )

نظر شما :