ثبت یک اختراع بین المللی و چاپ بیش از ۵۵ مقاله ISI و ISC توسط اساتید گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۹ کد : ۶۱۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۳۰
مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش از ثبت یک اختراع بین المللی، کسب مقام پژوهشگر برتر استان در سال ۹۹ و چاپ بیش از ۵۵ مقاله علمی ISI و ISC توسط ۹ عضو هیأت علمی این گروه از ژانویه ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ خبر داد.
ثبت یک اختراع بین المللی و چاپ بیش از ۵۵ مقاله ISI و ISC توسط اساتید گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش

دکتر " ابوالفضل حسنی بافرانی" در گفتگو با روابط عمومی گفت: یک اختراع بین المللی توسط عضو هیات علمی این گروه  دکتر ثقفی به ثبت بین المللی در اداره ثبت اختراعات آمریکا رسیده است و عضو دیگر هیأت علمی این گروه دکتر مهدی پور نیز به مقام پژوهشگر برتر استان مرکزی در سال ۹۹ دست یافته است.


وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد مقالات چاپ شده توسط اعضاء هیأت علمی این گروه با ضریب کیفی Q1 یا Q2 بوده و در مجلات برجسته بین المللی با  ضریب تاثیر بالا به چاپ رسیده است که نشان دهنده کیفیت بالای فعالیت های پژوهشی این گروه در کنار تعداد بالای آن می باشد.


مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش با اشاره به اینکه این پژوهش ها برگ زرینی در افتخارات دانشگاه تفرش است، افزود: همچنین اعضاء هیات علمی این گروه در این مدت بیش از دو میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون ریال قرارداد صنعتی با صنایع مختلف منعقد نموده اند.


دکتر بافرانی گفت: برخی از قراردادهای مذکور در قالب پایان نامه های دانشجویی تحصیلات تکمیلی در راستای ارتباط با صنعت و رفع نیازهای صنایع مختلف کشور و استان مرکزی بوده است.


وی افزود: دو شرکت دانش بنیان توسط دو عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک نیز در صنعت کشور فعال بوده که محصولات دانش بنیانی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و پزشکی ارائه نموده اند. فعالیت های این دو شرکت افتخار بزرگی در حوزه فناوری برای دانشگاه تفرش می باشد.


مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش بیان داشت : مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی موجود در دانشگاه تفرش با امکانات و تجهیزات پیشرفته در قالب آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه بستر مناسبی را برای فعالیتهای پژوهشی تجربی و کاربردی این گروه فراهم نموده است.


دکتر حسنی بافرانی در پایان افزود: گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش تمام تلاش خود را برای کمک به ارتقاء صنعت کشور و به ویژه استان مرکزی متمرکز نموده و کلیه فعالیت های پژوهشی خود را به صورت هدفمند در راستای اهداف بین المللی، ملی و استانی برنامه ریزی نموده است.

 

گفتنی است تعداد مقالات ISI  شامل ۳۹ عدد است که ۲۰ عدد Q1 و ۱۴  عدد Q2  و ۵ عدد Q3  برمبنای اطلاعات پایگاه JCR  است .

آخرین ویرایش۱۱ مهر ۱۴۰۰

( ۸ )

نظر شما :