پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۰ کد : ۶۲۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۸۴
آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش روز دوشنبه ششم دی ماه با حضور مهندس حسنی کارشناس ارشد پژوهش شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)شازند در سالن گردهمایی کاریابی برگزار شد.
پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی، سرپرست دانشگاه تفرش در این آیین بر اهمیت پژوهش های موثر در راستای رسیدن به مرجعیت علمی تاکید نمود و افزود: توجه به تحقیقات بنیادی در کنار تحقیقات کاربردی امری ضروری است.

دکتر "سهیل واشقانی فراهانی " افزود: در عرصه پژوهش، کشف مجهول و خلق مفهوم با استفاده از مدل سازی های تحلیلی و شبیه سازی های رایانه ای، عامل اصلی ارتباط دانشجویان و اساتید با صنعت می گردد که این ارتباط با چاپ و انتشار نتیجه تحقیقات، قابل ارائه به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و صنایع می باشد.

 وی داشتن خلاقیت در کنار روحیه کار تیمی را از عوامل موثر در امر پژوهش دانست و اضافه کرد: در این راستا همکاری های بین رشته ای خوبی بین پژوهشگران در دانشگاه تفرش و دیگر دانشگاه های ملی و بین المللی انجام و منجر به ارائه پژوهش های ارزنده در سطح ملی و بین المللی گردیده است.

سرپرست دانشگاه تفرش در ادامه تصریح کرد: در دانشگاه تفرش همکاری بین رشته ای و بین دانشگاهی در حال توسعه یافتن است تا اثر بخشی و نقش آفرینی  تحقیقات دانشگاه تفرش بیش از پیش در عرصه های ملی و بین المللی نمایان گردد.

دکتر واشقانی افزود: قرار گرفتن بخش اعظم مقالات چاپ شده توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش در 25 درصد مقالات برتر دنیا نشان دهنده این امر است که این دانشگاه از نظر اثر بخشی مقالات تراز اول در جایگاه خوب و شایسته ای قرار دارد.

کارشناس ارشد پژوهش شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نیز در این آیین با توجه به جایگاه علمی و ممتاز پروفسور حسابی افزود: وجود چهره های ممتاز علمی  کشور از جمله پروفسور حسابی نشانگر جایگاه فاخر علم در شهرستان تفرش و دانشگاه تفرش است.

مهندس حسنی افزود: صنعت بسترهای لازمی را برای فعالیت های پژوهشی در نظر گرفته است و انتظار می رود در سایه ایجاد بسترهای لازم ، تحقیقات ، پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی به سمت صنعت هدایت شود و صنعت استان نهایت استفاده را از پتانسیل های علمی دانشگاه های استان ببرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن استناد به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و اشاره ایشان  به روایت "العلم سلطان" گفت: علم با خود سلطنت و جایگاه می آورد و در دین مبین اسلام تاکید فراوان به مساله علم شده، به طوری که مسئله علم اندوزی و نشر آن از جایگاه ممتازی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام "ابراهیم باقرزاده" با اشاره به جایگاه ممتاز علمی ایران اسلامی در جهان افزود: رسالت  ما در عصر کنونی قدم نهادن در مسیر پژوهش و تلاش برای ارتقاء جایگاه علمی در کشور، منطقه و جهان است.

وی استادان و پژوهشگران را مجاهدان خط مقدم علم برشمرد و ادامه داد: با مجاهدت و تلاش علمی، ضمن ارتقاء رتبه های علمی دانشگاه، در مسیر کسب علم و فناوری گام برداشته و به رسالت خود عمل خواهیم نمود.

مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن ارائه گزارشی از دستاوردها و فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه در یک‌سال اخیر گفت: در یک سال اخیر ، امور پژوهشی و فناوری دانشگاه، با تلاش پژوهشگران، محققان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و مسئولان با رشد کیفی و کمی همراه بوده است. 

دکتر علی" محمد فتوحی" افزود در یک سال اخیر ضمن حفظ کیفیت و کمیت تعداد مقالات، انتشار کتاب، ثبت اختراع و سایر فعالیتهای پژوهشی، تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذرماه نسبت به کل سال پیش بیشتر بوده است و با توجه به در جریان بودن انعقاد چندین قرارداد انتظار می رود تا پایان سال رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال پیش داشته باشد، ضمن اینکه تعداد قراردادهای سال ۹۹ هم نسبت به سال های قبل بیشتر بوده است. این دستاورد با همت و تلاش اعضاء محترم هیأت علمی دانشگاه و پشتیبانی و پیگیری دانشگاه نسبت به پروپوزال های ارسالی  به صنعت و تسهیل و تسریع رویه ها و فرایندهای این بخش محقق شده است.

وی افزود: تلاش مدیریت پژوهشی دانشگاه در جهت نظام مند نمودن امور پژوهشی و فناوری دانشگاه بوده است و در این راستا در یک سال اخیر سه شیوه نامه اجرایی "فعالیت های پژوهشی و خدماتی آزمایشگاه ها/کارگاه های دانشگاه"، "تأسیس و فعالیت آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه" و "فرصت مطالعاتی اعضاء هیأت علمی دانشگاه در جامعه و صنعت"، تدوین و تصویب شده است. همچنین مصوباتی در شورای پژوهشی دانشگاه در جهت تشویق فعالیتهای ارتباط با جامعه و صنعت با افزایش اثرگذاری این فعالیتها در ترفیع سالیانه اساتید، همچنین افزایش تشویقی مقالات به ویژه مقالات با کیفیت بالا، صورت گرفته است. 

دکتر فتوحی کسب رتبه شش دانشگاه تفرش در حوزه فناوری و نوآوری در رتبه بندی ISC  در بین دانشگاههای جامع کشور، چاپ چهار مقاله توسط عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه تفرش در سال ۲۰۲۱ در مجلات منتخب فدراسیون سرآمدان علمی کشور، ثبت اختراع  عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش در اداره ثبت اختراعات آمریکا، نگارش یک فصل در کتاب انتشارات بین المللی اشپرینگر نیچر توسط عضو هیأت علمی گروه فیزیک دانشگاه، تقدیر وزارت نفت از مشارکت عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران در پروژه طرح نوآورانه ازدیاد برداشت از میادین نفتی در جهت افزایش منافع ملی، انتخاب طرح ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی اجرا شده توسط عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه به عنوان طرح برگزیده ملی از طرف پژوهشگاه نیرو، خرید و راه اندازی تجهیزات با تکنولوژی بالا مورد استفاده در آزمایشگاه های آنالیز مواد و دینامیک خاک، و صدور مجوز تأسیس شش آزمایشگاه تحقیقاتی جدید، چاپ کتاب "راهنمای جامع آزمایش‌های مکانیک خاک به همراه تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی" و ترجمه کتاب "هیدرومتالورژی، اصول و کاربردها" توسط اعضاء هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران، افزوده شدن 4200 عنوان کتاب الکترونیک به کتابخانه مرکزی دانشگاه، و ذکر نام عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش در کتاب اعضاء هیأت علمی برتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم را از دستاوردهای دیگر دانشگاه تفرش در حوزه پژوهش و فناوری در یک سال اخیر ذکر نمود.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه پیشنهادی همکاری بین دانشگاه تفرش و شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) توسط سرپرست محترم دانشگاه امضا و جهت طی مراحل اداری و تصویب در این شرکت تقدیم نماینده شرکت گردید.

در این مراسم از مهندس حسین عابد به عنوان کارمند امریه فعال شایسته تقدیر، مهندس عطیه گنجعلی کارمند گروه ژئودزی و مهندسی نقشه برداری به عنوان پژوهشگر شایسته تقدیر در حوزه کارمندی، دکتر محمد رضا برومند عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران به عنوان فناور شایسته تقدیر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، دکتر محمد حامد حکمت عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک به عنوان پژوهشگر شایسته تقدیر در حوزه فنی و مهندسی، دکتر محمد علی مهرپویا عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی به عنوان پژوهشگر برتر با رتبه دوم در حوزه علوم پایه، دکتر سهیل واشقانی فراهانی عضو هیأت علمی گروه فیزیک به عنوان پژوهشگر برتر با رتبه اول در حوزه علوم پایه، دکتر محمد رضا میوه عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق به عنوان پژوهشگر برتر با رتبه دوم در حوزه فنی مهندسی، و دکتر امیر مصیبی عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی به عنوان پژوهشگر برتر با رتبه اول در حوزه فنی مهندسی، تقدیر به عمل آمد.

 

جهت مشاهده اسامی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش در سال 1400 کلیک نمایید

 

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۴۰۰

( ۵ )

نظر شما :